Myślisz o leasingu kilku, kilkunastu lub kilkudziesięciu samochodów? Większość pojazdów należących do firmowych flot to auta leasingowane. Nic dziwnego. Leasing jest skutecznym sposobem optymalizacji podatkowej. Pozwala także pozyskać środki szybko i bez zbędnej „papierologii”.

Dlaczego firmy finansują flotę leasingiem?

Powodów jest wiele, najważniejsze z nich to:

  • możliwość zaliczenia leasingowanych aut w koszty dwa razy szybciej niż przy zakupie za gotówkę. Nowy pojazd kupiony za gotówkę amortyzujesz przez 5 lat. W leasingu operacyjnym wrzucisz go w koszty już w ciągu 2-3 lat.
  • możliwość obniżenia wysokości płaconych podatków. Wybierając leasing operacyjny, odliczysz 50-100% VAT od każdej opłaty leasingowej. Resztę wrzucisz w koszty. Sprawdź szczegóły: odliczenie VAT od samochodu osobowego.
  • możliwość ustawienia wysokiego wykupu na koniec leasingu (np. 20-40%) obniża miesięczne raty. Jeśli po wykupie auto idzie od razu na sprzedaż, wysoki wykup pozwala też obniżyć podatek od sprzedaży – opodatkowana jest jedynie różnica między kwotą sprzedaży a kwotą wykupu.
  • brak limitu kilometrów oraz konieczności dopłaty za ponadnormatywne zużycie samochodu, jak to ma miejsce gdy decydujemy się na najem długoterminowy.
  • limit amortyzacji 2x 150 000 zł. Przy drogich autach ustawiając wysoki wykup możesz dwukrotnie wykorzystać limit 150 000 zł, sprawdź nowe zasady rozliczenia leasingu.
  • tanie źródło kapitału.

Jakie dokumenty do leasingu floty?

Ilość dokumentów zależy od wnioskowanej kwoty. Dla nowych aut leasingodawcy oferują ocenę w procedurach uproszczonych. Maksymalne limity kwotowe różnią się między firmami leasingowymi i wynoszą od 300 tys. do 1 mln zł netto.

Jeżeli cena zakupu floty mieści się w limicie leasingodawcy, ten wymaga najczęściej: wypełnionego wniosku leasingowego, faktury pro forma + informacji o wyposażeniu aut oraz informacji o prowadzonej działalności i celowości zakupu. Na wniosku zazwyczaj oświadczasz informacje o przychodzie i dochodzie firmy.

Jeśli starasz się o leasing bez wkładu własnego i podwyższonym wykupem – często trzeba dodatkowo okazać dokumenty finansowe (bilans i rachunek zysków i strat / PIT i podsumowanie książki przychodów) za ostatni i bieżący rok.

Po przekroczeniu limitu procedury uproszczonej dokumenty finansowe są zawsze wymagane.

Ocena w procedurze uproszczonej trwa 1-4 dni, w zwykłej 1-2 tygodnie.

Co zrobić, jeśli wyniki firmy są za słabe?

Pomogliśmy kilku firmom, którym odmówiono wcześniej leasingu przez brak zdolności leasingowej. Sfinansowaliśmy floty z wkładem własnym 0-5%. Zazwyczaj dzieliliśmy flotę między 2-3 firmy leasingowe i każda z nich finansowała część. Raz finansowaliśmy całość w jednym leasingu w oparciu o wyniki finansowe – tu problemem był negatywny BIK (leasing bez BIK). Przed wytypowaniem firmy leasingowej identyfikujemy problem, który może dyskwalifikować wniosek i dobieramy leasingodawcę/-ów pod projekt.

Jeśli Tobie również odmówiono wcześniej leasingu – odezwij się do nas.

Jakie parametry leasingu?

Wkład własny: 0-45%

Czas spłaty: 2-7 lat

Wykup: 1-40+ % – im dłuższy leasing, tym mniejszy możliwy maksymalny wykup.

 

Szukasz dobrej oferty na leasing floty?

Wypełnij poniższy formularz lub sprawdź naszą ofertę na leasing auta.

Ubezpieczenie GAP >>: