Firmy produkcyjne budujące hale często decydują się na zakup stacji transformatorowej, a można je też wziąć w leasing. W zależności od rozmiaru koszty zakupu są niemałe i wynoszą przeciętnie 150-500 tys zł netto. Naturalną koleją rzeczy jest chęć sfinansowania takiego zakupu środkami zewnętrznymi, a najprościej leasingiem. Co trzeba wiedzieć o leasingu stacji transformatorowej i kiedy jest on możliwy?

leasing stacji trafo

Dla leasingodawców stacja trafo zalicza się do przedmiotów ciężko zbywalnych – jest projektowana pod klienta i trudno demontowalna. Dlatego oceniając zdolność leasingową bierze się pod uwagę przede wszystkim wyniki finansowe firmy. Jednocześnie od stacji zależy bezpieczeństwo energetyczne firmy. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że jeśli klient będzie miał kłopoty ze spłatą leasingów, to leasing stacji trafo będzie wysoko na jego liście priorytetów płatniczych.

Warunki na leasing stacji transformatorowej

Większość dużych leasingodawców nie chce leasingować stacji trafo, często uznając je za nieruchomości. Na szczęście jest kilku, którzy chcą i finansują. A my kilka takich stacji pomogliśmy wyleasingować.

Stacja transformatorowa ma niską, 10% stawkę amortyzacji, czyli leasing operacyjny trwa min. 4 lata i kończy się wysokim wykupem. Wykup wynosi 24-5% po 4 latach oraz 14-15% po 5 latach. Zazwyczaj wymagane jest co najmniej 20% opłaty wstępnej (wkładu własnego). Duże firmy z dobrymi wynikami finansowymi mogą liczyć na 10% wpłaty. Wkład własny można wpłacić do leasingodawcy lub do sprzedawcy, jako zaliczka. Standardowy czas spłaty leasingu wynosi 4-5 lat, niekiedy dłużej.

Płatność do sprzedawcy może być jednorazowa lub w transzach, na podstawie trójstronnej umowy sprzedaży (klient, leasingodawca, sprzedawca).

Oferta finansowania Leason

Szukasz leasingu stacji trafo? Sprawdź u nas lub wypełnij formularz na dole strony.

Leasing urządzeń

Leasing maszyn

Leasing samochodów

Jeśli nie masz jeszcze wybranego dostawcy możemy zarekomendować sprawdzoną firmę.

Poprzedni post

Leasing zwrotny auta czy refinansowanie pożyczką leasingową – co jest korzystniejsze?

Następny post

Leasing linii rozlewniczej za 800 tys. zł[case study]